Försäljnings-villkor

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR

Nedan följer de försälningsvillkor som gäller hos Butik Nio Lindar.
Var god läs igenom villkoren noga!

Betalning

OBS! Möjlighet till betalning via Klarna är på gång!

Vi använder Klarna Checkout för privatkunder. Klarna Checkout presenterar viss information till dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kund. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout, utan vid behov beroende på de betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t.ex banker. När du identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt som betalningsalternativ, men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen så som direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från en tid till en annan. Läs alltid Klarnas villkor HÄR. (Länken öppnas i ett nytt fönster). Fakturan maila ut, så var noga med att kontrollera att du lämnat korrekt mailadress. För information om din betalning kontakta Klarna.


Beställning

Beställningen är bindande och man måste vara över 18 år för att beställa eller ha målsmans tillstånd. I alla priser ingår moms. Alla beställningar är välkomna och det finns inget minsta orderbelopp.


Personuppgifter

Personuppgifter hanteras konfidentiellt och används ENBART till att skicka beställningen och vid eventuell kontakt angående din order. Mailadressen används också till våra egna kundutskick, men endast om kunden godkänt det.

Vi behöver dina personuppgifter för att kunna fullfölja och för att kunna sända din order. Dina personuppgifter sparas i 1 månad från att vi sänt din order. Skulle du vilja att de raderas tidigare så sänd ett mail till webshop@niolindar.se så tar vi bort dina uppgifter när vi sänt din order. Uppgifter lämnas inte vidare till någon tredje part. Dina uppgifter kan dock lämnas ut till tredje part för att tillhandahålla tjänster till dig, t.ex till DHL för att hantera transporten av dina varor och (på sikt Klarna) för att du ska kunna fullfölja köpet.


Kundservice

Om ni har några frågor eller undrar över något är ni välkomna att höra av er till oss på webshop@niolindar.se

Har ni några frågor kring sortimentet eller webshopen är ni välkomna att maila.


Leverans

Vi levererar inom Sverige och vår leveranstid är vanligtvis 2-6 arbetsdagar från den dagen vi mottagit din beställning.
(Vid storhelg kan viss försening av leverans uppkomma). En orderbekräftelse skickas automatiskt via mail. Om en leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta via mail. Vi gör alltid vårt bästa för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen då det är omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då våra leverantörer inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Ersättning utgår inte från Butik Nio Lindar vid en eventuell leveransförsening.


Frakter

Fraktkostnaden är 89 SEK oavsett antal varor och beställningsbelopp!


Returer, reklamationer och byten

Du har rätt att byta eller returnera varorna i 14 dagar från det att du mottagit ditt paket. Detta förutsatt att varorna är i återförsäljningsbart skick. Du får naturligtvis prova varorna för att se att de passar, men var försiktig med smink, parfym och dylikt. Skor får endast provas inomhus. Alla etiketter och originalförpackningar, så som skolådor ska skickas med tillbaka. När du använder vår returblankett tillkommer en returhanteringsavgift på 149 SEK. Det går även bra att använda sig av Postens tilläggstjänst REK, du står själv för kostnaden.


Skicka då till:
Nio Lindar Mode & Interiör

Sätra Lindgården 1

546 94 Undenäs


Du är ansvarig för varan till dess att den ankommit till oss. Varor som inte kommit fram återbetalas ej. Vi eftersträvar att återgivningen av produkterna i webshopen ska vara så nära verkligheten som möjligt. Vi kan dock inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Exempelvis kan vi inte garantera att de proportioner och färger som visas i webshopen exakt återger plaggens verkliga proportioner och färg. Hur färgerna återges beror t.ex på din skärm, ditt grafikkort samt övriga inställningar i din dator eller dylikt. Vi förbehåller oss rätten att ta ut kostnaden av en eventuell värdeminskning om varan hanteras i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion.


Byte

När du gör ett byte står vi för returavgiften vid användning av den bifogade returetiketten, medan kunden står för frakten på den nya ordern. Bytesrätt gäller ej för reavaror! Du lägger själv en ny beställning i webshopen på det du vill byta till. Du fyller i ditt första ordernummer och namn högst upp på ordersedeln. Längre ner skriver du i ditt nya ordernummer som du fick med den nya beställningen. Om du har några frågor kan du maila oss på webshop@niolindar.se. Vi behandlar din retur inom 7 dagar från det att vi har mottagit den. All återbetalning sker via Klarna. Kontakta dem på 08-120 120 10 vid frågor om din faktura/betalning. 


Reklamation

Kontakta oss via mail för att få reklamationsuppgifter. Skulle paketet vara skadat vid ankomsten så kontakta oss direkt på webshop@niolindar.se innan du öppnar paketet. 


Ej uthämtat paket

Om vi får tillbaka paket som inte lösts ut (från DHL) förbehåller vi oss rätten att debitera 249 SEK för att täcka kostnader i samband med outlöst paket.


Force Majeure

Vid händelse av krig, naturkatastrof, myndighets beslut, uteblivna leveranser från leverantörer och underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses och påverkar ingångna avtal samt utfästelse för Butik Nio Lindar, som gör att Butik Nio Lindar ej kan hålla nämnda avtal/utfästelser, skall ugöra grund till att Butik Nio Lindar befrias från sina förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.